Nivea natural beauty er en hudkrem som skal gi mykere og bedre hud. I reklamen når hun skal smøre ansiktet sitt inn i krem kommer det "im feeling good"- musikk og du ser med en gang at kremen gjør ansiktet hennes blir mer glannsfullt og dette skaper en illustrasjon for seeren at når man bruker den kremen så vil du med en eneste gang få mye glattere og mer glansfull hud. Det er en vakker ung kvinne og produktene er satt opp med hvit og litt små rosa bakgrunn for å understreke produktet. Målgruppen for denne reklamen er nok kvinner fra 20 års alderen til 50 års alderen fordi de fleste kvinner bruker hudkrem og man er veldig nøye med huden sin når man er ung for at huden skal bevares bra til du blir gammel. Det er en veldig tydelig kontrast, før hun tar på seg kremen har hun helt normal hud og med en gang hun smører den inn i huden blir huden glansfull.
Fin analyse Adrian:D Bra at du fikk med hvordan reklamen foregikk, og du nevnte også bakgrunnen, som er i tilsvarende farge som den dominerende fargen i produktets design. Du nevnte også det med at reklamen tar deg fra normal til glødende, noe som kan bety at vi egentlig kanskje ikke har noe bruk for varen.
SvarSlettDette syntes jeg var bra. Jeg likte valget av reklamen, siden det virker enkelt for deg å vise budskapet. Jeg likte spesielt starten, siden du forklarer akkurat det jeg tenker. Med at jeg skal tro at kremen gir mykere hud osv.
SvarSlettJeg syns du har er godt variasjon av tolkning og beskriving, men du kunne også ta med dine egne meninger av reklamen i din tolkning.